Wednesday, May 28, 2008

De Antillen en ik



The Antillean MP John Leerdam published a book with personal stories by people about their connection to the Netherlands Antilles. I was asked too to write a piece in this Dutch publication.

Politicus, theater- en filmmaker John Leerdam, geboren op Curaçao, nodigde vijfenveertig succesvolle Antillianen uit om in een persoonlijk verhaal over hun band met de Antillen te schrijven. Van zelfstandige ondernemers tot kunstenaars, van sporters tot medici, van politici tot schrijvers, ze kozen allemaal een foto, vaak uit het eigen familiealbum, die illustratief is voor hun verhouding tot de Antillen.

De Antillen en ik geeft, door het snoer aan persoonlijke verhalen en het unieke beeldmateriaal, een nieuw en onvermoed beeld van de Antillen.

Ik schreef een verhaal die leest als een hallucinatie, over de verhalen die ik heb gehoord over mijn vader en oma, die ik beide op heel jonge leeftijd heb moeten missen. Hun verhalen zijn een belangrijk deel van mijn verbondenheid met Curacao.

Met bijdragen van onder meer David Bade, Noraly Beyer, Felix de Rooy, Randal Corsen,
Helen Kamperveen, Gert Oostindië, Joost Karhof, Raymi Sambo, Jessica Dikmoet, Izaline Calister en Paulette Smit.

De Wereldomroep besteede ook aandacht aan de presentatie. Luister hier.

No comments: