Tuesday, September 15, 2009

Award for the Best Short Film is voor Voodoo Women



De publieksaward voor beste korte film gaat naar VOODOO WOMEN van Carolina Valencia. Ze was totaal verrast door de award: "Ik ben zo blij met dit fesitval, het voelt als een warme familie. Ik weet niet wat ik moet zeggen, ik ben heel erg blij met deze award."

De autobiografische film vertelt het verhaal van de ontmoeting van Carlos met een Santeria priester om ingewijd te worden in deze Afro- Cubaanse religie heeft grote gevolgen voor hem. Zijn leven staat plots op zijn kop. Hij moet terug naar zijn diepste innerlijke wensen, zijn jeugd en zijn verleden. Na heftige beslissingen vindt hij rust in zijn transseksuele transformatie. Als Carolina leidt zij nu haar leven. Kan zij nu als Voodo Woman dan eindelijk de Goden ontmoeten die haar verder zullen begeleiden? Een persoonlijke film over het zoeken naar je ziel, je lichaam en je dromen.

De winaars winnen naast een typisch Nederlands Royal Delft Blue bord een bijbehorende geldprijs.

1 comment:

Unknown said...

Ik vond het een geweldige film. barbara